Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
AVALI avali, a rivistablog primurosa di u spannamentu di a pruduzzioni litteraria corsa d’oghji, ma à tempu locu di baratti è di critica suciali.

TRADIMENTU

Marceddu

LIbru.jpg

I tempi nosci sò beddi cà strani.

Strana quidda ghjuventù addulurata chì piegni è signozza da sopr’à a salma di u patronu d’Apple quant’è ch’eddu fussi statu calchì novu John Lennon o ancu puri un antru Martin Luther King.

Strani quissi altri ghjuvanotti è ghjuvanetti chì, accampendu piazzi è viali, da New York à Madrid, bramani ch’eddu si ni cadissi u capitalisimu.

Strani, beddi cà strani i tempi nosci, quandu chì i Stati, cusì ludati trè anni fà, comu soli atti à sortaci da a crisi di tandu, sò oghji addibuliti, indibitati, intustati, è missi à u ruveddu da impresi è banchi glubalizati senza più frenu.

Ancu più cà strani quiddi nosci puliticanti è capistati amiricani, francesi, tideschi, o inglesi, chì stancà,  ùn si stancani d’avvigna capitali è rughjoni è chì à manu à manu, sò in cerca di un mandatu novu, senza chì ci fussi stampa di prughjettu, ma cù à daretu, i contrapartiti, accaniti è spruvisti d’idei novi.

 

Strani i tempi nosci, strani, quandu chì un’idea di sulidarità vechja di sissanta anni è più, l’Auropa, chì ci duvia parà da ogni guai, da ogni sciagura, si ni sfraia da cima in fondu.

Or comu fà ? Mancu si pò appellanni à u privatu. A ci ani fatta capiscia i grossi impresi ed altri gruppi finanziarii dundi era u so intaressu : cuntinuà, cuntinueghjani à ammassà binifizii sprapusitati, ma ùn arricarani varun risposta à u malessa glubali.

I sindicati ed altri« partenaires sociaux », s’accuntentani di « journées d’action » è « d’accompagnement des plans sociaux ».

 

 

È l’intillituali mi diciareti ? Chì ci ferma in Francia di quidda bedda tradizioni di l’intillituali ? Poca robba di fatti . Ciò chì parmetti à un vechju risistenti di scuzzulalli è di turralli à a risa cù u so « Indignez-vous ! ».

 

Stranu ùn hè, ma Benda parlava aghjà di quiddi « cleri » ch’aviani barattatu i valori universali (l’omu, a virità, a ghjustizia) inveci di causi particulari ed ideulogichi.

 

Sartre, fendu tiuria di l’impegnu ideulogicu, hà minatu di piola in  u muru aghjà beddu cà sfraiatu di l’universalisimu di i valori.

 

In a lita chì l’uppunia à Sartre à tempu publicatu L'Homme Révolté, Camus facia riprovari à quiddi intillittuali "chì altru cà spona u so carrigonu in u sensu di a storia ùn ani fattu." Incalcava dinò cù st’ "intillittuali burghesi chì cercani di espià a so urighjina , ancu puri in  cuntradizzioni sulenna è viulenti cù a so intillighjenza." Cù quista a critica, era Sartre ad essa toccu, Sartre chì udiendu a so classa di nascita s’era lacatu a libartà in dispartu, da sguassà in sè stessu ogni traccia di "burghesu", in adurazioni assuluta pà quidda filusufia "fatt’è lestra" di u materialisimu storicu.

 

In quant’è à George Orwell, à quiddi intillituali "di salottu" i disprizzava più cà più, tal’è quali à Sartre ch’eddu turrava à a penta ceca cugnumendulu da "baudruche." St’intillituali quì pigliani pussessu di u sucialisimu pà esista in quant’è uppunenti ideulogichi è basta è cù un appittitu di puteri sprapusitatu.

Dici Orwell chì, a "manca muralizatrici", suddesfa d’edda stessa è di i so idei, appronta i vii di u tutalitarisimu.

 

È facini laudazii pà u righjimu di Castro, è si fermani in adurazioni di pettu à a « Rivuluzioni culturali » di Mao, è si rallegrani di u Cambogia « libaru » da i Kmeri rossi, è sustenini à Massoud com’è ch’eddu fussi statu calchì veru prutettori di u drittu di i donni…

 

Ci arreca a noia da tantu ch’eddu s’allonga u listinu di i soi i fali. Ma mancu una volta po i sintareti sprima ùn fussi un suppulu di rimorsu, oghji chì hè oghji, quandu chì part’è più di st’anziani trutskisti è mauisti si tenini sempri posti di primura in u mondu di i media, di a cultura è di a pulitica.

 

Puri puri, lucicava sempri a fiaccula di a tradizioni intillituali universalista cù « cleri », di prima trinca è franchi da u spiritu di partitu chì si pisoni di pettu à l’inghjustizia è a bucia, in tempu di l’invasioni di Budapest, cù Albert Camus, in tempu di i turturi in Algiria cù Raymond Aron, Jean-François Revel, Pierre Vidal-Naquet, Susanne Citron...

È dopu, da prupona una critica di a sucità cunsumarista è mediatica cù Jean Baudrillard, Guy Debord, Jacques Derrida, Gilles Deleuze, Pierre Bourdieu, Jean-Claude Michéa…

 

 

Oghji, pari ch’è no fussimi à u dismenu. Pari chì a catiguria di l’intillituali avissi cunnisciutu in Francia una razza di « scunsacrazioni ».

 

Basta à veda ciò ch’edd’hè torru u nobili statutu di filosufu in preda à quiddi « nouveaux philosophes », BHL, Glucksmann, Bruckner, Onfray, Finklelkraut. Mancu à dilla, à eddi sì chì si vedini è si sentini, a si sani fà valè in l’arghja mediatica, u locu maestru dund’eddu si faci a lotta pà i  simbuli è a duminazioni di l’animi. Ma a vittoria soia hè vana, vittoria di a maghjina sopr’à u cuncettu, di a forma sopr’à u fondu.

 

Ancu puri u puteri puliticu l’hà capita bè è strabè quissa : hè avvezzu Nicolas Sarkosy à invitalli à L’Elisée, ma scrittori, ma storichi, ma circadori, ma accademisti, ma filosufi…

Tutti quanti si poni vantà di cuttighjà u prìncipi è forsa di ghjugna macari à influenzallu ; parò, in a lotta pulitica fendusi, Nicolas Sarkosy a sà ch’eddu si ni pò ghjuvà di ‘ssi "leaders d’opinion" com’eddu i mintuva eddu  cù disdegnu.

Hè ciò chì Raymond Aron discrivia cù finezza com’è "u passaghju di a cuscenza libara à a schiavitù vulintaria".

 

Stranu ùn hè, chì a storia si cumpiacessi à facci ghjucà un’antru volta cosi visti. Com’è à l’epica trà i dui guerri mundiali, pari ch’è no campessimi un’antru « tradimentu di i cleri ».

 

Tandu, quali ci ferma, da arricà stampa di sensu à ‘ssa crisi di civilizazioni ? nimu ?

 

Di fatti, da scugnurà u malessa mundiali, in u mentri ch’eddi si fessini senta, o ch’eddi ùn firmessini più inauditi, « veri » intillituali, da cannà u bughju pagnu di u prisenti, bisogna à turrà à leghja l’auguri di u passatu :

 

 

« Une civilisation qui s’avère incapable de résoudre les problèmes que suscite son fonctionnement est une civilisation décadente.

 

Une civilisation qui choisit de fermer les yeux à ses problèmes les plus cruciaux est une civilisation atteinte.

 

Une civilisation qui ruse avec ses principes est une civilisation moribonde ».

 

Aimé Césaire, Discours sur le colonialisme, 1955.

Marceddu Jureczek

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :

Commentaires

U Palatinu 04/01/2012 20:01

E parole di Aimé Césaire sò d'una ghjustezza strasurdinaria. Cum'ellu ci avia datu l'abitutina.

L'articulu ellu stessu dinù.